Protocollen Muziek op Schoot, juni 2020.
  • Tussen de Muziek op Schootdocent en de ouders/verzorgers moet altijd 1,5 meter afstand gehouden worden.

  • Tussen de ouders/verzorgers onderling moet altijd 1,5 meter afstand gehouden worden.

  • Ouders/verzorgers houden zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van de andere kinderen.

  • Tussen de kinderen en de Muziek op Schootdocent moet zoveel mogelijk 1,5 meter afstand gehouden worden.

  • Tussen de kinderen onderling hoeft geen 1,5 meter afstand bewaard te worden.

 

  • Aankomst: Buiten wachten. 10 minuten vóór aanvang van de les haal ik de ouders en de kinderen buiten op.

  • Vertrek: Direct na afloop.

  • Tussen de 2 groepen zit voldoende tijd ( 30 minuten ) om schoon te maken en te luchten. 

  • De 2 groepen ontmoeten elkaar niet.

 

  • De momenten voor en na de les zijn zo kort mogelijk. Informatie over een kind uitwisselen kan digitaal of telefonisch.

  • Kinderen komen met één begeleider naar de les.

  • Liever geen extra kinderen meenemen. Is het toch noodzakelijk dan áltijd vooraf communiceren.

 

  • Bij klachten ( verkoudheid, loopneus ,niezen, keelpijn, hoesten, koorts ) of bij twijfel, kom je níet naar de les. ( Dit geld ook voor mij ).

  • Bij koorts/benauwdheid van huisgenoten blijf je ook thuis. ( Dit geld ook voor mij ).

  • Kinderen met hooikoorts of chronische verkoudheid die in het bezit zijn van een doktersverklaring hiervan kunnen deelnemen aan de lessen.

  • Hoesten/niezen in de elleboog.

 

  • Voor de les wast iedereen zijn/haar handen of gebruikt desinfectiemiddel. 

  • Ik zorg dat er desinfectiegel klaarstaat. Ook zorg ik voor keukenpapier en papieren zakdoekjes.

  • Naar de wc: Alleen in uiterste nood en daarna de handen goed wassen.

  • Verschonen van luiers: Alleen in geval van nood en op een eigen verschoningsmatje. Daarna handen goed wassen.

  • Ik wil jullie vragen om de liedjes in de les mee te neuriën en niet mee te zingen.

  • Het lesmateriaal hou ik na elk gebruik apart en maak ik grondig schoon.

  • Attributen om in de mond te stoppen ( bijvoorbeeld fluiten ) gebruik ik niet.

  • Attributen die niet of moeilijk schoongemaakt kunnen worden, gebruik ik niet.

  • Bij binnenkomst in het lokaal kan iedereen plaatsnemen op de kussens die op de grond, met voldoende tussenruimte,  klaarliggen. We maken geen gebruik van de stoelen. 

  • De bak met speelgoed die we gewend zijn te gebruiken voorafgaand aan de les wordt nu niet gebruikt.         ( Het is niet te doen om alles steeds schoon te maken ).

  • Eendje is langdurig op vakantie en komt dus níet mee naar de lessen. We beginnen met het welkomliedje “Hallo allemaal, fijn dat je er bent” die ik steeds in de filmpjes gebruikt heb.

  • Ik draag geen mondkapje, de ouders/kinderen zijn vrij in hun keuze hierin.