![logo-zonder-tekst.jpg](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_af2250ea95e941a082b1c25bd8e5ec5d~mv2.jpg/v1/fill/w_975,h_248,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/logo-zonder-tekst.jpg)
Muziek Compleet
muziekplezier voor iedereen
![tekstvlag blauw.png](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_5dbf5f6490f34f47bb1c718c8d51627a~mv2.png/v1/crop/x_0,y_147,w_591,h_103/fill/w_451,h_79,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/tekstvlag%20blauw.png)
Spelen met Muziek
Deze cursus is geschikt voor kinderen van groep 3 en 4.
In deze lessen maken de kinderen spelenderwijs
kennis met de muzieknotatie en met diverse ritmes die nodig zijn om
muziek te kunnen lezen en te vertalen naar muziek maken op een instrument.
Het zijn lessen met veel beweging en beleving.
Vanuit beweging beleven de kinderen allerlei muzikale facetten (3-dimensionaal), waarna we ze omzetten in beeld (2-dimensionaal) en we er ook op papier mee gaan werken en ze dit gaan herkennen in de bladmuziek.
Als voorbeeld: We zingen een lied over een glijbaan, bewegen daarbij van hoog naar laag, en zoeken in de bladmuziek van het lied naar hoge noten en lage noten.
Daarna noteren ze zelf hoge en lage noten op de notenbalk.
Of bij het thema winter: De kinderen bewegen als sneeuwpoppen op de muziek die de docent op de dwarsfluit speelt. Ze horen aan de muziek of het grote sneeuwpoppen zijn (langzame muziek) of kleine sneeuwpoppen (snelle muziek) en ze horen ook aan de muziek wanneer de sneeuwpoppen smelten ( van hoog naar laag).
Daarna gaan we bekijken hoe je snelle muziek noteert, en hoe langzame muziek. Ook hoog-laag komt hierin weer terug, en de kinderen herkennen dit facet nu zelf.
De cursus is een vervolg op de Kleutermuzieklessen, maar kunnen ook los van elkaar gevolgd worden.
Na deze lessen kunnen de kinderen doorstromen naar de AMV lessen ( Algemene Muzikale Vorming ).
![CRKBO_Docent.jpg](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_1316d8223f1a4d748e470a5b3fc77b97~mv2.jpg/v1/fill/w_60,h_60,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/CRKBO_Docent.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_51654f9dae9a4f4e84716c9b7fcb1252~mv2.jpg/v1/fill/w_168,h_257,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/NIK_3927.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_ccb8fba962aa4d629aa625c95ef7914b~mv2.jpg/v1/fill/w_236,h_156,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/5eb176_ccb8fba962aa4d629aa625c95ef7914b~mv2.jpg)
![IMG_7385.JPG](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_a16f1a9c67a4490892b435151d921e4a~mv2.jpg/v1/fill/w_228,h_152,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/IMG_7385_JPG.jpg)
![logo-zonder-tekst.jpg](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_af2250ea95e941a082b1c25bd8e5ec5d~mv2.jpg/v1/crop/x_1322,y_0,w_898,h_898/fill/w_94,h_94,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/logo-zonder-tekst.jpg)
![logo-zonder-tekst.jpg](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_af2250ea95e941a082b1c25bd8e5ec5d~mv2.jpg/v1/crop/x_787,y_0,w_891,h_888/fill/w_246,h_245,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/logo-zonder-tekst.jpg)
![logo-zonder-tekst.jpg](https://static.wixstatic.com/media/5eb176_af2250ea95e941a082b1c25bd8e5ec5d~mv2.jpg/v1/crop/x_321,y_0,w_892,h_894/fill/w_139,h_139,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/logo-zonder-tekst.jpg)
![]() | ![]() |
---|---|
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |